By uzyskać podgląd kolumn, belek, okien drzwi i innych obiektów, należy zaznaczyć obiekty, a następnie wybrać je z listy obiektów by wyświetlić dany obiekt w przeglądzie projektowym. Architekci prosili o tę funkcję, ponieważ na przykład, ich klienci prosili o przedstawienie wszystkich okien o rożnych rozmiarach, które w następnej kolejności miały zostać wysłane do produkcji.
W poprzednich wersjach również można było włączyć przegląd pojedynczych obiektów, aczkolwiek by wykonać tą funkcję, projektant musiał przejść przez wiele żmudnych akcji i nie było gwarancji na to, że obiekt zostanie całkowicie wyizolowany
Renga 2.4 wstawia pojedyncze obiekty do przeglądu projektowania za pomocą dwóch przycisków myszy. Podczas wstawiania obiektu do przeglądu szkicu wystarczy wybrać widok – frontowy, górny, prawy lub inne jak i skale obiektu a następnie trzeba wybrać obiekty w przeglądzie szkicu i określić ich powierzchnie.
Ta funkcja pomaga architektom i projektantom między innymi w oddzielaniu obiektów od siebie.
W Renga 2.4 Architecture jest możliwość ustawienia widoczności indywidualnych obiektów w każdym przeglądzie za pomocą następujących właściwości:
Poprzednio użytkownik nie mógł zmieniać stylu wyglądu. Teraz można ustawiać style i zmieniać ich właściwości. Wygląd może być zmieniony w przeglądzie szkicu w sposób taki, jaki architekci i projektanci potrzebują. Na przykład, można zmienić poziom detali, by w tym samym przeglądzie ale na różnych projektach obiekty przedstawiały wybrany styl wyglądu.
By stworzyć plan ewakuacyjny z Renga, ukryj wszystkie obiekty oprócz potrzebnych ścian, okien, drzwi i schodów a później wybierz grubość, typ linii i kolor linii. By wyświetlić tylko ściany, partycje i drzwi na planie podłogi, wystarczy zmienić widoczność obiektów. Zmieniając widoczność obiektów, obiekty w przeglądzie będą ukryte.
Po wyznaczeniu poziomu detali (LOD), użytkownik zmniejsza lub zwiększa poziom widocznych detali. Aktualnie dostępny jest tylko jeden wariant w LOD ale w przyszłości więcej poziomów detali zostanie dodanych do Renga Architecture.
Podczas zmieniania projekcji obiektów, można wyznaczyć grubość, typ i kolor linii do obiektów wyświetlonych w trybie roboczym.
We właściwościach sekcji można ustawić grubość linii, typ i kolor jak i okerślić wzór kreskowania wybranych obiektów.
Dzięki ustawieniom właściwości projekcji i sekcji, Renga Architecture 2.4 zapewnia firmy architektoniczne, że ich projekt będzie spełniał wymagane normy.
Możliwość określania pozycji kolumn i belek względnie do ich osi, pozwala architektom większą elastyczność w wstawianiu ich do istniejących obiektów w modelach. Renga 2.4 pozwala na odsunięcie osi w klumnach i belkach za pomocą wybrania z listy przesunięcia. To pozwala na wprowadzenie ich pod kątem.
Poprzednio, gdy architekt chciał zlokalizować kolumny w ścianach musiał rozebrać środkową sekcje kolumny, włączyć połączenie obiektów, wykonać arytmetyczne równania a później określić pół sekcje kolumny. Używając tej metody, użytkownik musiał się sporo napracować!
W Renga Architecture 2.4 wystarczy przesunąć środek kolumny i zidentyfikować kolumny na rysunku. Szybko i łatwo!
Nowa funkcjonalność pomaga nie tylko architektom a także inżynierom i projektantom w tworzeniu projektów szybciej, w szczególności w trakcie pracy nad walcowanymi materiałami metalowymi.
Edytor stylów w Renga Architect 2.4 pozwala na duplikowanie stylów. Jest to wygodny sposób tworzenia wariantów okien, drzwi, kolumn a nawet tekstu. Powielanie stylów kopiuje istniejący styl a następnie można go edytować.
W projekcie architektonicznym który ma cztery okna rozwierane z równomiernie rozmieszczonymi skrzydłami, klient potrzebuje podzielić przedstawione okna na dwa typy. W poprzedniej wersji architekt musiał tworzyć zupełnie nowy styl by zadowolić klienta. Renga Architecture 2.4 daje możliwość powielenia istniejącego stylu obiektu a następnie można dostosować go w zależności od potrzeb klienta, w tym przypadku szerokość skrzydeł okien.
Renga Architecture 2.4 rozszerza zaznaczenie poza wybór obiektów do przeglądu szkicu. Za pomocą przypisanych zaznaczeń, wybiera wszystkie obiekty z wybranym zaznaczeniem automatycznie.
Poprzednio, wybieranie podobnych obiektów wymagało zgodności właściwości, ponieważ użytkownicy prosili o możliwość zaznaczania obiektów za pomocą zaznaczenia, jest to teraz możliwe za pomocą kliknięcia w menu kontekstu na opcje „z tym samym zaznaczeniem”.
Renga Architecture 2.4 oferuje wiele nowych funkcji:
Teraz można dodać specjalne symbole do komórek tabeli za pomocą nowej funkcji Symbole. By dodać symbole, naciśnij na komórkę a następnie kliknij prawy przycisk myszy, menu symbolów pozwalające wybrać symbol powinno się pojawić.
Nowa funkcja krawędzi pozwala na ustawienie widoku krawędzi komórek. Poniważ można włączyć tę funkcję z menu kontekstu, użytkownik oszczędza czas i nie musi wykonywać zbędnych ruchów myszy.
Następnym krokiem do renderowania modeli z Renga Architecture 2.4 to dodanie stylów wizualnych do przeglądu szkicu. Poprzednio, style wizualne były dostępne tylko w przeglądzie 3D a teraz jest możliwość użycia stylów wizualnych w trzech wersjach – szkieletowy, monochromatyczny, kolorowy – by zapewnić szczegółowość przeglądu szkicu.
Kolejną nową funkcją w Renga Architecture 2.4 jest możliwość kreskowania obiektów, które są cięte w przeglądzie sekcji. Kreskowanie jest dodane automatycznie do obiektów na pojedynczej warstwie. Dla konstrukcji wielowarstwowej dodawane jest kreskowanie na podstawie właściwości głównej warstwy.
Renga Architecture obsługuje BIM (building information modeling), i dzięki temu rozwój w przekazywaniu danych za pomocą plików IFC jest kontynuowany. (industry foundation classes)
Renga 2.4 zawiera zlokalizowane nazwy objektów do eksportu IFC, to pomaga w identyfikowaniu obiektów bez potrzeby sprawdzania ich właściwości. Funkcja ta usprawnia kompatybilność z innymi zgodnymi aplikacjami IFC.
Renga Architecture 2.8 Spolszczenie do programu RENGA 2.8
Architekci są twórcami, którzy marzą o projektowaniu budynków, które wpisują się w historię miasta.
Do tego celu potrzebują wolności, aby zrealizować wszystkie swoje pomysły. Świetnym programem jest Renga Architecture, która pomaga im w połączeniu modelowania z materiałami. Pozwala to zaplanować wygląd architektoniczny budynku, w finalizacji jego wyglądu zewnętrznego i sprawia, że jest on praktyczny, bezpieczny i wygodny dla ludzi, aby w nim żyć i pracować.
Modele stworzone w Renga Architecture odzwierciedlają koncepcję architekta z maksymalną precyzją, dzięki czemu jest on zrozumiały zarówno dla inżyniera jak i dla konstruktora. Program jest łatwy w obsłudze, intuicyjny, a jego stonowany interfejs umożliwia swobodną pracę przy długoterminowych projektach nie męcząc oczu.
W pełni funkcjonalna 60-dniowa wersja próbna Renga Architecture pomaga docenić wszystkie zalety oprogramowania w praktyce.
Podstawowym zadaniem Renga Architektury jest zapewnienie najlepszej pomocy dla projektantów w rozwiązywaniu zadań produkcyjnych: tworzenie wyglądu obiektu, dołączanie informacji w modelu i generowanie szybkich układów rysunków zgodnie z międzynarodowymi standardami.
Wstępnie Renga Architecture dostępna jest w języku angielskim i rosyjskim. Pozwala to na koordynację i współpracę z klientami międzynarodowymi bez większego wysiłku, ponadto rozwiązuje się problem zgodności rysunków. System zawiera nowoczesne formaty wymiany danych graficznych i nie-graficznych pomiędzy projektantantami.
Wyposażając swoich specjalistów w Renga Architecture, masz pewność oszczędności budżetu poprzez zakup i wspieranie tego systemu. Po instalacji, jesteś chroniony przed nieoczekiwanymi dodatkowymi kosztami, takimi jak referencyjne bazy danych lub biblioteki elementów budowlanych.
Oszczędność czasu, gdy system nie wymaga dodatkowej adaptacji do standardów firmy, rozwój dedykowanych bibliotek i baz danych, a nawet formularzy dokumentów wyjściowych.
Oszczędność pieniędzy, gdy system nie wymaga sprzętu bardzo wysokiej wydajności i nie jest wymagany zakup nowego sprzętu. Nie wymaga dodatkowych specjalistów, aby zainstalować oprogramownaie na komputerach.
Studenci na kierunku architektura i projektowanie, a także profesorowie tych kierunków, mają prawo do w pełni funkcjonalnego oprogramowania Renga Architektury na okres jednego roku bez opłaty, z możliwością rocznych aktualizacji.
Uczelnie wyższe z wydziałami architektury, inżynierii mogą zainstalować wersje Akademickie Renga Architecture bez żadnych opłat.
Renga Architecture - jest prostym, a zarazem wszechstronnym narzędziem do tworzenia ciekawych rozwiązań architektonicznych.
Interfejs Renga Architecture koncentruje się na wygodzie projektowania oraz narzędziach dostępnych w 3D. Użytkownicy są nieograniczeni w dostępnej przestrzeni 3D, w której projektują.
Użytkownik ma prawo do obsługi dowolnej liczby poziomów, pięter z dostępem do najbardziej popularnych typów elementów, wraz z narzędziami do ich modyfikacji. Każda funkcja posiada różnorodność widoków, typów i stylów rozwiązań skomplikowanych form architektonicznych.
Niemniej jednak, tryb 2D projektowania jest dostępny w Renga Architecture, który pokazuje rzuty poziome, a jednocześnie nie ogranicza użytkowników w zakresie funkcjonalności.
Podczas pracy w trybie 2D, można kontynuować pracę w 3D.
Starano się stworzyć funkcjonalny interfejs, w którym użytkownicy będą wygodnie projektować w ciągu 8-12-godzinnego dnia pracy. Wyważony interfejs spowodowany jest wyciszoną gamą barw, efektywnym lokowaniem modelu w przestrzeni 3D, wygodnym systemem nawigacji oraz odpowiedniej liczby poleceń, których funkcjonalnie zgrupowane opcje nie przytłaczają użytkownika.
Projektanci, architekci, autorzy, profesorowie i studenci architektury, i budownictwa mieli możliwość zapoznania się z programem, w czasie otwartych Architecture Renga Beta Testów przeprowadzonych przez ASCON. Ponad 550 osób z dwunastu krajów wzięło udział w beta testach. Beta testerzy podzielili się z swoimi wrażeniami na temat nowego systemu i dali swoje pomysły dla przyszłego rozwoju.
Beta testerzy podzielili się projektami testowymi, w których wykonali modele 3D budynków wysokościowych, kościołów, a nawet domki. Kilka wypowiedzi beta testerów o Renga Architecture, wraz z obrazami projektów:
"Szczególnie podoba mi się opcja w Renga - edycja budynków bezpośrednio, bez konieczności zmiany elementów budynku lub biblioteki. "
"Byłem pod wrażeniem prostoty interfejsu i nawigacji. Renga jest łatwa do nauczenia, i ma świetny sposób pracy w poziomie i piętrach. Chcę podkreślić prostotę korzystania z Obserwatora projektu i jego dynamiczną możliwość odświeżania."
"To bardzo proste, aby pracować na jednym poziomie i w tym samym czasie zobaczyć wyniki w 3D. Teraz jestem w stanie ukończyć cały projekt w ciągu dwóch godzin!"
"Renga Architecture jest ciekawym programem, bo to pozwala mi odrzucić wszelkie myśli o geometrii, i skoncentrować się tylko na zewnętrznych i wewnętrznych obiektach, które mają zostać zbudowane."
"Zauważyłem, że program posiada małe wymagania sprzętowe. Posiada szybkie i dokładne uchwyty obiektów i wybór obiektów. "
Nikolay Gerasimov (St.Petesburg)
"Główne zalety to świetny interfejs, możliwość umieszczenia okna w ścianach krzywoliniowych i mały rozmiar pliku z jego modelami. Pierwsze wrażenie było dobre: wszystkie funkcje działają poprawnie, bez błędów. Program nigdy nie wyłączył się bez powodu. "
"Renga ma ciekawą metodę pracy: Zaczyna się od powierzchni 3D, a następnie opracowuje się plany i fasady, a nie odwrotnie. Program można zrozumieć intuicyjnie; można się go nauczyć w kilka godzin. Ten system jest dobry przy umieszczeniu kilku projektów na jednym arkuszu papieru drukarki, takich jak elewacje, przekroje i plany. Pokazuje linie w odpowiednich grubościach; jest to bardzo wygodne, ponieważ nie musimy dostosowywać grubość linii. "
Członkowie forum internetowym Ascon Software pokazali także swoją kreatywność. Są to niektóre z projektów utworzonych w wersji beta Renga przez VNVR i Alchemist.
Aby zwiększyć integrację Renga Architecture w środowiskach informatycznych, które już istnieją w firmach projektowych, umożliwiono eksport do innych systemów jak *.ifc, *.dxf lub plików *.obj.
IFC jest używany przez projekt BIM, DXF od systemów CAD i OBJ przez renderingu 3D i animacji oprogramowania. Niegraficzna wymiana informacji jest obsługiwana przez pliki *.csv, który jest otwartym i niezastrzeżonym formatem obsługiwanym przez większość systemów danych.
To sprawia, że możliwe jest korzystanie z 3D i 2D danych projektowych dla potrzeb Twojej firmy, a nawet wśród wszystkich członków zespołu na każdym etapie projektu.