Parter
Na parterze zostanie usytuowany garaż, hol i klatka schodowa. Hol będzie dobrze doświetlony mimo, iż mamy niewiele miejsca do dyspozycji na to pomieszczenie.
Budowa ścian nośnych
- Wybierz narzędzie Ściana  , a następnie w trybie konstrukcji wybierz opcję Automatyczny , a następnie w trybie konstrukcji wybierz opcję Automatyczny . .
- W pasku właściwości wprowadź wysokość ściany  3000 mm i szerokość 3000 mm i szerokość 400 mm. 400 mm.
- Przesuń kursor na linię osi 1, dzięki temu pojawi się duch obrazu, po kliknięciu element zostanie wstawiony.
- W ten sam sposób zbuduj ścianę na osi B.

Ściany wewnętrzne
Stworzymy ścianę z innymi parametrami, która będzie oddzielała garaż od przestrzeni holu, wg ustawień:
- Wybierz narzędzie Ściana  oraz tryb konstrukcji ściany jako Linia przez dwa punkty oraz tryb konstrukcji ściany jako Linia przez dwa punkty . .
- Do zdefiniowania pierwszego punktu ściany, skorzystamy z funkcji uchwytów:
- Przesuń kursor myszy na przecięcie osi A z osią 3 i w polu wprowadzania dynamicznego wpisz 2000 mm.
- Przesuń kursor w stronę osi B i zatwierdź położenie punktu poprzez kliknięcie lewym przyciskiem myszy.
III. Wpisz długośc ściany o wartości 7000 mm, ściana ta będzie równoległa do ściany znajdującej się na osi B.
Wstawianie kolumn
- Wybierz opcję Kolumna o przekroju prostokątnym. o przekroju prostokątnym.
- Ustaw następujące parametry obiektu:
          -  Wysokość kolumny: 3000 mm
 Wysokość kolumny: 3000 mm
          -  Szerokość kolumny: 400 mm
 Szerokość kolumny: 400 mm
          -  Długość kolumny    : 400 mm
 Długość kolumny    : 400 mm
III. Za pomocą wprowadzania dynamicznego ustaw słup w odległości 2000 mm od przecięcia się osi A i 2.
IV. Wstaw drugi słup na przecięciu osi A z osią 2.

Wstawienie dodatkowej osi
-  Wybierz narzędzie Zaznaczenie i wybierz oś 3. i wybierz oś 3.
- Przytrzymaj CTRL i kliknij na uchwycie. Pod kursorem myszy powinien pojawić się duch osi.
- Dopóki będzie zaznaczona oś 3 to można zmienić nazwę z 3 na 4 w menu właściwości.

Belki
- Wybierz opcję Belka  oraz tryb konstrukcji jako Linia przez dwa punkty. oraz tryb konstrukcji jako Linia przez dwa punkty. 
- Ustawienia belki:
           -  Wysokość belki: 400 mm
 Wysokość belki: 400 mm
           -  Długość belki   : 400 mm
 Długość belki   : 400 mm
           -  Poziom belki    : 2600 mm
 Poziom belki    : 2600 mm
III. Użyj uchwytów, aby skonstruować belki w następujący sposób:

    IV. Następnie wykonamy inny typ belki. Z trybu konstrukcji wybierz Łuk przez trzy punkty .
.
         Kontynnując belkę, pierwszy punkt łuku został już zdefiniowany, jeżeli opcja zostanie zamknięta i ponownie
         włączona to należy wybrać punkt początkowy.
V. Określ drugi punkt promienia łuku na osi 3 - punkt ten zawsze można edytować.
VI. Wybierz trzeci punkt łuku w miejscu przecięcia się osi 3 i linii bazowej ścianki środkowej.

VII. Poprzez dwukrotnie kliknięcie lewym przyciskiem myszy na wybranym przecięciu, zostanie zbudowana belka.
  VIII. Konstrukcja belki została zakończona. W celu zaznaczenia elementu i możliwości jego edycji należy kliknąć 
          narzędzie Wybierz  .
.
IX. Wybierz belkę i kliknij na uchwyt 2.
 
X. Przesuń punkt tak, żeby przejście łuku belki było bardziej płynne. Zatwierdzenie nowej pozycji punktu odbywa się poprzez kliknięcie w wybranym miejscu.
XI. Dodaj belkę na ścianach wzdłuż osi 3.

Drzwi i okna
W Renga Architecture okna wstawiane są w istniejące ściany.
Budowa ścian zewnętrznych
- Wybierz narzędzie Ściana  , tryb konstrukcji jako Linia przez dwa punkty , tryb konstrukcji jako Linia przez dwa punkty . .
- W pasku właściwości wprowadź grubość ściany na 100 mm  . .
- Ściana będzie rysowana od ściany na przecięciu się osi A i 1.
- W celu określenia punktu początkowego ściany, należy użyć uchwytów i kliknąć w miejsce pokazane na poniższym rysunku. Następnie ścianę należy zakończyć na pierwszym napotkanym słupie. Tą samą procedurą wykonujemy również ścianę pomiędzy słupami. Wyjść z narzędzia można poprzez klawisz Esc.


     V. Ścianę łukową zbuduj Automatycznym  trybem konstrukcji. Przesuń kursor do linii głównej osi A i 3.
trybem konstrukcji. Przesuń kursor do linii głównej osi A i 3.

Ściany wewnętrzne
- Wybierz narzędzie Ściana  oraz tryb konstrukcji Linia przez dwa punkty oraz tryb konstrukcji Linia przez dwa punkty . .
- Ustaw przełącznik linii bazowej na Linia bazowa z lewej strony obiektu  . .
- 
Wrysuj ściany w budynku jak na poniższym zrzucie. W celu wyjścia z narzędzia należy dwukrotnie wcisnąć klawisz Esc. 

Wstawianie stolarki okiennej
- Wybierz narzędzie Okno  . .
- W oknie właściwości ustaw parametry:
           -  Wysokość okna: 2600 mm
 Wysokość okna: 2600 mm
           -  Szerokość okna: 4500 mm
 Szerokość okna: 4500 mm
           -  Poziom             : 0
 Poziom             : 0
           -  Styl okna          : Potrójne
 Styl okna          : Potrójne
III. Wstaw okno za pomocą uchwytu środkowego wrysowanej ściany zewnętrznej.

IV. Aby wstawić okno na ścianie łukowej, należy zmienić szerokość okna na 2600 mm.

Stolarka drzwiowa
- Stolarkę wstawiamy za pomocą narzędzia Drzwi . .
- We właściwościach Konstrukcja drzwi , znajduje się rozwijalna lista z różnymi typami drzwi. Stwórzmy własny typ drzwi poprzez wybranie z listy opcji Inne... , znajduje się rozwijalna lista z różnymi typami drzwi. Stwórzmy własny typ drzwi poprzez wybranie z listy opcji Inne...
          - W oknie wybieramy Nowy styl drzwi  , wpisujemy nazwę Podwójne drzwi wahadłowe.
, wpisujemy nazwę Podwójne drzwi wahadłowe.
          - Kliknij Dodaj panel  , który znajduje się w prawym górnym rogu okna stylów drzwi.
, który znajduje się w prawym górnym rogu okna stylów drzwi.
- Po kliknięciu na lewy panel okna powinien on podświetlić się na różowo.
          - Ustaw właściwości lewego panelu na: Wahadłowe (Swing) | Lewy | Szkło (Glass)
- Ustaw właściwości prawego panelu na: Wahadłowe (Swing) | Prawy | Szkło (Glass)
- Zatwierdź okno przyciskiem OK.
III. Parametry drzwi:
           -  Wysokość drzwi      : 2600 mm
 Wysokość drzwi      : 2600 mm
           -  Szerokość drzwi     : 1600 mm
 Szerokość drzwi     : 1600 mm
           -  Konstrukcja drzwi   : Podwójne drzwi wahadłowe
 Konstrukcja drzwi   : Podwójne drzwi wahadłowe
           -  Świetlik                   : Szkło
 Świetlik                   : Szkło
           -  Wysokość świetlika : 500 mm
 Wysokość świetlika : 500 mm
- Wstaw drzwi między kolumnami.

Drzwi wewnętrzne
- Przed osadzeniem bramy w ścianie zewnętrznej, należy zmienić parametry drzwi:
           -  Wysokość drzwi    : 2000 mm
 Wysokość drzwi    : 2000 mm
           -  Szerokość drzwi   : 3600 mm
 Szerokość drzwi   : 3600 mm
           -  Konstrukcja drzwi : Pojedyncze drzwi wahadłowe (Lifting)
 Konstrukcja drzwi : Pojedyncze drzwi wahadłowe (Lifting)
           -  Świetlik                : Nie
 Świetlik                : Nie

II. Wejście do garażu będzie miało wymiary: wysokość 2100 mm i szerokość 900 mm oraz będą usytuowane w odległości 100 mm od ściany wewnętrznej.

Schody
-  Wybierz narzędzie Schody  i ustaw tryb konstrukcji na Linia przez dwa punkty i ustaw tryb konstrukcji na Linia przez dwa punkty . .
- Szerokość schodów powinna być ustawiona na 1000 mm. schodów powinna być ustawiona na 1000 mm.
- Linia bazowa po prawej stronie obiektu  . .
- Na obszarze roboczym wybieramy punk początkowy biegu schodów. Punkt ten będzie w odległości 1000 mm od przecięcia się przegrody i ściany nośnej:
 

V. Wybierz drugi punkt schodów - na przecięciu się ścian.
 
  VI. Kontynuujemy konstruowanie schodów poprzez podanie długości schodów wpisując wartość (3800 mm)
       w polu dynamicznym. Należy kliknąć w celu potwierdzenia tworzenia schodów, a następnie wcisnąć Enter.

Po zatwierdzeniu otrzymujemy następujący widok schodów:

Balustrada
- Wybierz narzędzie Poręcz  . W menu konstrukcji należy zaznaczyć opcję Miejsce na schodach . W menu konstrukcji należy zaznaczyć opcję Miejsce na schodach . .
- Należy zmienić parametry poręczy poprzez ustawienie odległości lini bazowej  na wartość 100 mm. na wartość 100 mm.
- Przesuń kursor myszy do krawędzi schodów i wstaw poręcz na całej długości schodów.

Przed schodami stworzymy szyb powietrzny oraz szafę na płaszcze. Ściany i drzwi wstawiamy wcześniej poznaną metodą. Podczas tworzenia drzwi szafy używamy Drzwi podwójnych przesuwnych - Double Sliding and Transom (Glass).

Podłoga
- 
Kliknij Okno Eksploratora projektu (Open Project Explore) klikając na ikonie  . .
- 
Wybierz poziom podstawowy (Base level). Otworzy się widok 2D parteru, na którym możemy dodać podłogę. 
- 
Wybierz polecenie Podłoga  oraz tryb konstrukcji Linia prze dwa punkty oraz tryb konstrukcji Linia prze dwa punkty . W parametrach należy ustawić grubość podłogi . W parametrach należy ustawić grubość podłogi na wartość 400 mm. na wartość 400 mm.
- 
Następnie należy obrysować ściany, tam gdzie jest łuk należy zmienić tryb konstruowania na Łuk przez trzy punkty  . Po obrysownaiu zatwierdzamy Enter-em. . Po obrysownaiu zatwierdzamy Enter-em. 
Otwór
W podłodze wytniemy otwór na szyb powietrzny.
-  Wybierz narzędzie Otwór  i ustaw tryb konstrukcji jako Linia przez dwa punkty i ustaw tryb konstrukcji jako Linia przez dwa punkty . .
- Ustaw grubość otworu  na 400 mm. na 400 mm.
- Obrysuj otwór i zatwierdź Enter-em.
 
Schody zewnętrzne
Należy wrócić do widoku 3D zmieniając zakładkę na wcześniejszą.
- Wybierz opcję Schody  i tryb konstrukcji Linia przez dwa punkty i tryb konstrukcji Linia przez dwa punkty . .
- Parametry schodów:
           -  Wysokość stopnia: 400mm
 Wysokość stopnia: 400mm
           -  Szerokość biegu  : 2000 mm
 Szerokość biegu  : 2000 mm
           -  Liczba schodów    : 3
 Liczba schodów    : 3
           -  Poziom                : -400
 Poziom                : -400
 Ustawiamy Linię bazową na środku obiektu  .
.

III. Budowa ścian dekoracyjnych przy krawędziach schodów.
Parametry:
           -  Wysokość ściany: 400mm
 Wysokość ściany: 400mm
           -  Grubość ściany   : 200 mm
 Grubość ściany   : 200 mm
           -  Poziom                : -400
 Poziom                : -400

Rampa
Stworzymy podjazd do garażu w formie rampy.
- Wybierz narzędzie Rampa  oraz ustaw tryb konstrukcji jako Linia przez dwa punkty oraz ustaw tryb konstrukcji jako Linia przez dwa punkty . .
- Parametry tworzonej rampy:
           -   Wysokość rampy: 400mm
Wysokość rampy: 400mm
           -  Szerokość rampy: 3600 mm
 Szerokość rampy: 3600 mm
           -  Poziom                : -400
 Poziom                : -400 
Długość rampy ustawiamy na 2000 mm, wpisując tę wartość w polu dynamicznym.

Widok końcowy parteru

